Ürün tanıtımlarının ve reklamların, satın alma sürecine etkisini öğrenmek isteyen Makina Market, konuya ilişkin bir anket düzenledi. Anket sonucunda, müşterilerin birçoğunun reklam ve tanıtım içeriklerinden etkilendiği ortaya çıktı.
Büyük veya küçük bütçeler ayrılarak yapılan reklam ve tanıtım çalışmalarının etkisi doğru raporlamayla ortaya koyulabileceği gibi anketlerden de anlaşılabiliyor. Bu konu üzerinde durarak, müşterilerin satın alma sürecindeki kararlarına yönelik bir anket düzenleyen Makina Market, takipçilerine, “İş makinesi satın alırken reklam ve tanıtım içerikleri kararınızı etkiliyor mu?” sorusunu yöneltti. Anket sonucunda, katılım sağlayan kişilerin %58,5’inin reklam ve tanıtım içeriklerinden etkilendiği ortaya çıktı.
Firmalar ürün tanıtımına önem vermeli
Makina Market, “İş makinesi satın alırken reklam ve tanıtım içerikleri kararınızı etkiliyor mu?” sorusunu yönelttiği anketinde; “Etkiliyor, etkilemiyor ve kararsız” seçeneklerine yer verdi. İş ve inşaat makineleri sektörüyle yakından ilgilenen Makina Market takipçilerinin %58,5’i etkiliyor, %37’si etkilemiyor ve son olarak %4,5’i de kararsızım seçeneğini işaretledi. Anket sonuçlarına bakıldığında, firmaların ürün tanıtımlarına ve reklamlarına önem vermesinin gerekliliği öne çıktı.