Çin merkezli XCMG, 2023’ün ilk yarısında ara mali sonuçlarını yayınladı; bu sonuçlar, genel satış gelirinin 51,28 milyar yuan’a (6,98 milyar ABD Doları) ulaştığını ve yurt dışı gelirinin yıllık yüzde 33 artışla 20,9 milyar yuan’a ulaştığını gösteriyor ( 2,85 milyar ABD Doları).
Sonuçlar, yurt dışından elde edilen gelirin üreticinin toplam satışlarının yüzde 40,75’ini oluşturduğu ve birçok bölge ve üründe hızlı büyüme elde edildiği anlamına geliyor. Şirket; Batı Asya, Kuzey Afrika ve Orta Amerika’daki gelirinin yüzde 200’ün üzerinde arttığını söylüyor. Avrupa’da satışlar yüzde 150 artarken, Orta Asya ve Kuzey Amerika’da yüzde 100’e yakın büyüme görüldü.
Yurt dışı satış gelirleri artıyor
XCMG, hava çalışma platformları ve freze makinelerinin satışlarının yüzde 300’ün üzerinde arttığını; arazi vinçleri, kamyona monteli vinçler, liman vinçleri ve nokta dönüşlü yükleyicilerin satışlarının ise yüzde 100’ün üzerinde arttığını açıkladı. Şirket; Büyük Britanya, Singapur, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Vietnam’da satış şirketleri açtı; daha fazla üretim üssü, Ar-Ge tesisi ve inşaat ve planlama aşamasında olan yedek parça merkezleri bulunuyor. XCMG, yurt dışı satış gelirini artırmaya devam edecek gibi görünüyor.
“Hedefimiz; birinci sınıf bir kuruluş inşa etmek”
XCMG CEO’su Yang Dongsheng, “Karmaşık ve hızla değişen pazar ortamı bağlamında; yeni fikirler, yeni konseptler ve yeni mekanizmalarla beş stratejiyi izleyerek akıllı ve dijital dönüşümü ileriye taşıyoruz. Bunlar; üst düzey, akıllı, yeşil, hizmet odaklı ve küreselleşme. XCMG, temel odak noktası olarak inovasyon ve uluslararasılaşma ile endüstri döngülerinde ilerliyor. Stratejik dönüşüm ve sürekli atılımlara ulaşmak için ürünler; ölçek, hizmetler, dijital ve akıllı teknolojilerde lider avantajlara sahip birinci sınıf bir kuruluş inşa etme hedefimiz” dedi. Sonuçlar, XCMG’nin yeni enerji ürünleri satışının yıllık yüzde 174,9 artışla 5,27 milyar yuan’a (717,56 milyon ABD Doları) ulaştığını gösteriyor. Üretici, ana ürünlerinin pazar payının yıllık bazda yüzde 1,93 arttığını ekliyor ve şu anda kendi ana pazarı olan Çin’de en yüksek pazar payına sahip 15 ekipman ürününe sahip olduğunu iddia ediyor.