Develon Ceo’su Seunghyun Oh ve Develon Avrupa Ürün Direktörü Albert (Seunghyun) Roh, Hyundai CE ve Develon’un kompakt ekipmanlarıyla ilk 5 üretici arasına gireceğini ön görüyor.
İlk 5 inşaat ekipmanı üreticisi arasına girebilmek için; International Construction’ın gelire göre en iyi üreticiler sıralaması olan 2022 yılındaki sarı tabloya göre, yaklaşık 11 milyar ABD Doları tutarında satış yapılması gerekiyor. Hyundai İnşaat Ekipmanları’nın (Hyundai CE) ve Develon’un (Hyundai Orijinal) hedefi ilk 5 üretici arasında yer almak.
“Hyundai Orijinal’in gerçekleştirmesi gereken bir denge var”
ConExpo 2023’te International Construction ile görüşme sağlayan Develon CEO’su Seunghyun Oh ve Develon Avrupa Ürün Direktörü Albert (Seunghyun) Roh, iddialı hedeflerinin ardındaki düşünceyi şu sözlerle açıklıyor: “Hyundai Orijinal’in gerçekleştirmesi gereken bir denge var. Develon ve Hyundai CE markalarının birbirinden farklı görünmeleri ve hissettirmeleri, aynı zamanda ortak kaynaklardan da yararlanmaları gerekiyor. İki şirketin kaynaklarından yararlanmanın yollarından biri araştırma ve geliştirmedir (Ar-Ge). Uygun olduğunda, yeni teknolojiler geliştirmek ve maliyetlerden tasarruf etmek için birlikte çalışıyorlar. Hyundai Orijinal’in küresel satışlarını artırmasının ve dünyanın en büyük üreticilerine yaklaşmasının bir yolu budur” dedi.
“Her marka için her ürünü farklılaştırmamız gerekiyor”
Ar-Ge mühendislerinin yeniden organize edildiğini açıklayan Roh, araştırma mühendisleri, özerklik ve elektrifikasyon için temel teknoloji geliştirecekleri Hyundai Orijinal’e geçmelerine izin verildiğini belirtti. Roh, “İki şirket ayrı ama holding şirketi Hyundai Genuine, bazı ileri teknolojilere öncülük ediyor. İki kardeş şirket mevcut ürünlerimizi geliştiriyor. Her marka için her ürünü farklılaştırmamız gerekiyor. Ancak özellikle Ar-Ge, satın alma ve hatta üretimde biraz sinerji elde etmeye çalışıyoruz” dedi.
Kompakt pazarın hedeflenmesi
Seunghyun Oh ve Albert Roh, daha önce sıkıntıya uğramamış pazarlarda ve ürün segmentlerinde fırsatlar olduğuna da açıkça inanıyor. Roh, “Tüm inşaat ekipmanı endüstrisinde küresel ilk beşi hedefliyoruz. Paletli, tekerlekli ve ağır ekskavatör gibi ürün bazında mevcut iş performansımıza bakarsak oldukça iyi sonuçlar görüyoruz. Ancak, kompakt ekipman söz konusu olduğunda, Bobcat ve Doosan ile olan geçmişimiz nedeniyle, kompakt iş alanına elimizden gelen yatırımı yapamadık. Bundan sonra daha fazla hacim elde etmek için kompakt işlere daha fazla yatırım yapmaya çalışacağız. Tekerlekli yükleyici veya belden kırmalı damperli kamyonlar gibi tekerlek tabanlı ürünlerde de bazı fırsatlar arıyoruz” dedi. Şirket, yakın zamanda ürün gamına buldozerleri de ekledi.
Farklı pazarlar
Roh, gerçek bir küresel oyuncu olmak için gelişmiş pazara daha fazla yatırım yapılması gerektiğini belirtti. Seunghyun Oh, “Kuzey Amerika pazarına daha fazla yatırım yapmamız gerekiyor çünkü pazar payı açısından mevcut durum çok düşük. Ar-Ge söz konusu olduğunda; odaklanılan iki ana alan, elektrifikasyon ve otomasyondur. Develon, iki tonluk bir elektrikli ekskavatör üretti ve bu seride başka modeller üretmeyi planlıyor. Elektrikli mini ekskavatör hatlarının, gelecek için mega bir trend olduğunu ve şirketin hızla gelişeceğini söylediler. 20 tona kadar daha büyük bir elektrikli ekskavatör üretme planları da var” dedi.
Konsept-X
Şirket; yeni teknoloji planlarının, özerklik ve elektrifikasyondan daha büyük ve daha iddialıolacağını belirtti.Şantiyenin tamamının daha verimli yönetilmesine yardımcı olmak için çözümler aranıyor. İlk olarak 2020 yılında duyurulan XiteCloud, ticarileşme yolunda ilk adımlarını atarak Concept-X’in bir parçası olacak. Concept-X, dünyaya ilk kez 2019’da tanıtılan, entegre, insansız ve otomatik kontrol çözümü. Şantiyede ICT (Bilgi ve İletişim Teknolojisi) ve AI (Yapay Zeka) teknolojilerini birleştiren Concept-X2’ye dönüşmüş hali.
“Sadece Concept-X değil; X ürünü diyeceğiz”
Oh, Concept-X’i sürekli geliştirmeye ve yükseltmeye istekli olduklarını söyledi. Mevcut olarak birinci ve ikinci versiyonlarının olduğunu, yaklaşık 3 yıl sonra da Concept-X için daha gerçekçi ürünlerini geliştireceklerini belirtti. Oh, “Sadece Concept-X değil; X ürünü diyeceğiz. Konsept aşamasında olmayan gerçek bir ürüne geçeceğiz, planımız bu” dedi. Oh, Concept-X’in ticari olarak bulunabilen bir ürüne dönüştürülmesinin yanı sıra, şirketin birkaç yıl içinde yalnızca yeni kompakt ekipman değil, aynı zamanda daha büyük ekipman da geliştirebileceğini söylüyor.
Develon’a yeniden markalaşma
Develon markası (eski adıyla Doosan) yeni ürünlerini resmi olarak Las Vegas fuarında tanıttı. Oh, “Yeni marka adıyla ilgili birçok fikrimiz vardı. Ama biz Develon’u seçtik. İki kelimenin birleşiminden oluşuyor: Geliştir ve devam et. Sürekli olarak müşteriler için daha iyi bir ürün geliştireceğiz ve akıllı inşaat için daha iyi çözümler geliştireceğiz. ConExpo’dan itibaren üretilen her makine Develon adı ve markası altında olacak. Ancak, 2023’te etkinlikten önce üretilmiş ekipmanlar için politikalar ülkeden ülkeye değişabilir” açıklamalarında bulundu.