JCB, 20kWh kapasitesi ve dizel muadili ile eşleşen üretkenliği ile sınıfındaki en büyük standart akü grubuna sahip olan ilk tam elektrikli tekerlekli yükleyicisini piyasaya sürüyor.
Şirketin Köln yakınlarındaki Frechen’deki Almanya genel merkezinde lanse edilen ve JCB’nin bir dizi elektrikli ürününün en sonuncusu olan 403E, “müşterilerin sahada karbon azaltma zorluklarını aşmalarına yardımcı olmanın” bir yolu olarak tanımlanıyor. Tam bir çalışma gününü veya karışık bir görev döngüsünde dört ila beş saat sürekli kullanımı tamamlayabildiği söyleniyor. JCB E-Tech serisi ile ortak olarak, 403E’de bir dizi yerinde güç kaynağına bağlantı sağlayan yerleşik bir şarj cihazı bulunuyor. Şirketin üç fazlı bir tam şarj sağlayabilen yerleşik hızlı şarj cihazı vardır. İki saat içinde tedarik ediliyor.
Üç sürüş modu
Makinenin diğer bir özelliği de üç sürüş hızının bulunması. Bunlar: Tavşan Modeli (maksimum 20km/sa), Kaplumbağa Modu (8km/sa) ve Salyangoz Modu (5km/sa). Standart kaldırma kolları, 2,9 m’lik bir pim yüksekliği sağlarken, yüksek kaldırma modeli 3,1 m’ye ulaşıyor.
Hidrojen yakıt sisteminin kullanımı artıyor
JCB, 150 mühendisten oluşan bir ekip ile yaklaşık iki yıl motor geliştirme üzerinde çalışmasının ardından 50. hidrojen yanmalı motoruyla önemli bir üretim kilometre taşına ulaştı. Şirket, hidrojen motorlarının halihazırda prototip kazıcı yükleyicilere ve Loadall teleskopik yükleyicilere güç sağladığını ve ayrıca yakın zamanda makine için kendi tasarlayıp inşa ettiği mobil yakıt ikmal teknesini piyasaya sürdüğünü söyledi.