Liebherr Group, ilk elektrikli tekerlekli yükleyicisi olan akülü L 507 E’yi Ekim 2023’te birçok Avrupa ülkesindeki müşterilerin kullanımına sundu. Şimdi, yeni makineyi Paris’te gerçekleşecek olan Intermat’ta küresel bir sahnede sergilemeyi planlıyor.
Liebherr Group, L 507 E’nin aynı boyut sınıfındaki geleneksel motorlu Liebherr lastik tekerlekli yükleyiciyle aynı performansı sağladığını, ancak CO2 emisyonu olmadığını söyledi. Ayrıca gürültü emisyonları minimumda tutularak ünitenin şehir içi alanların yanı sıra salonların içi veya diğer yapılar gibi uygulamalar için uygun hale getirilmesi sağladığı belirtildi.

Özel tasarım batarya teknolojisi kullanılıyor
Elektrikli model, Liebherr tarafından L 507 E uygulaması için özel olarak geliştirilen yüksek voltajlı bir batarya sistemini içeriyor. Çalışma koşullarına bağlı olarak yükleyicinin sekiz saate kadar çalışma süresi vardır. Pil, yerleşik şarj teknolojisine ve güç oranına bağlı olarak yaklaşık bir buçuk ila üç saat içinde tamamen şarj edilebiliyor.
Liebherr L 507 E akülü elektrikli tekerlekli yükleyici
Sıfır emisyon ve düşük gürültü, L 507 E’yi kalabalık alanlardaki ve yapıların içindeki uygulamalar için uygun hale getiriyor. Modüler pil tasarımı, çalışma süresini daha da artırmak için ikinci bir lityum iyon pilin takılmasını da mümkün kılıyor. Liebherr, yükleyicinin akülü elektrikli tahrikinin her zaman tam gücün mevcut olduğu anlamına geldiğini ve operatörün dinamik çalışma hareketlerinden ve hızlı tepki veren kullanımdan faydalanmasına olanak tanıdığını söyledi. Standart azami hız 20 km/saattir veya isteğe bağlı “Speeder” konfigürasyonu, bir iş sahasından diğerine hareket kolaylığı sağlamak üzere 30 km/saat’e kadar hıza ulaşabiliyor. Verimliliği artırmak için yokuş aşağı ve frenleme sırasında üretilen enerji, geri kazanım yoluyla aküye geri besleniyor.
Liebherr L 507 E optimum stabilize özelliği ile dikkat çekiyor
Temel aldığı L 507 E Stereo tekerlekli yükleyici gibi, L 507 E de mafsallı direksiyon ve yönlendirilmiş arka aksın bir kombinasyonu olan stereo direksiyon özelliğine sahiptir. Bu, minimum dönüş çapına ve 30 derecelik azaltılmış artikülasyon açısına neden olur, bu da stabiliteyi artırır. Mafsallı bir sarkaç eklemi, engebeli zemini telafi eder ve ayrıca optimum stabilite sağlıyor. Ergonomik operatör kabini, daha fazla görünürlük için geniş cam alanına sahiptir. Kabinin içinde, dokunmatik fonksiyonlu, yüksekliği ayarlanabilir ekran aracılığıyla çeşitli ayar seçeneklerine ve operasyonla ilgili verilere erişilebilir. Yeni elektro-hidrolik pilot kontrolü, kaldırma kolu hareketlerinin duyarlı ve hassas olmasını sağlar.

Daha fazla elektrikli model ve yeşil enerji
Liebherr, akülü elektrikli tekerlekli yükleyiciye ek olarak portföyündeki diğer elektrikli modelleri de öne çıkarmayı planlıyor: Yeni ETM 1205 tamamen elektrikli transmikser, emisyonsuz beton taşıma için elektrikli şasi ile birleştirilmiş elektrikli tambur gücüne sahiptir. ETM ataşmanları sabit üst yapı ve yarı römork olarak mevcut oluyor.
T 33-10 teleskopik yükleyici farklı güç seçenekleriyle geliyor
Pilli elektrikli T 33-10 teleskopik yükleyici ise çeşitli güç seçenekleriyle geliyor. Düşük emisyonlu bir muadili veya fosil yakıtlara katkı maddesi olarak suyla işlenmiş bitkisel yağlar (HVO); pilli elektrikli sürücü; veya bir yanmalı motor ve bir elektrik motorundan oluşan bir hibrit güç sistemine de sahip.
MK 140-5.1 mobil inşaat vinci tamamen elektrikli kullanım sunuyor
MK 140-5.1 mobil inşaat vinci, saha gücü veya harici bir güç kaynağı kullanılarak tamamen elektrikli vinç çalışmasına olanak tanıyan, geleceğe hazır bir hibrit güç konsepti ile dikkat çekiyor. Ünite, firmanın sergileyeceği Liduro Power Port mobil enerji depolama sistemiyle de uyumlu.