İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

SANY SKT90E kesintisiz çalışmasıyla, Şatır Madenciliğe lojistik avantaj sağladı

Kimtaş’a ait Avrupa’nın en büyük kireç ocağında taşeron firma olarak görev alan Şatır Madencilik, makine parkına eklediği 2 adet %100 Elektrikli SANY SKT90E Damperli Kaya Kamyon ile işletme maliyetini azaltırken, verimliliğini artırıyor.

Çeşitli faaliyet alanlarına ve sektöre katkı sağlayan SANY Türkiye, müşterilerine sunduğu %100 elektrikli damperli kaya kamyonu modelleriyle verimli bir çalışmayı destekliyor. Sahada daha verimli bir çalışma gerçekleştirmek isteyen Şatır Madencilik’te bu amaçla makine parkını SANY ile yenilemeye devam ediyor. Manisa Soma’daki Kimtaş’a ait Avrupa’nın en büyük kireç ocağında iç saha ve dış saha nakliye taşeronu olarak çalışan Şatır Madencilik, aynı zamanda maden çıkarılmasında da görev alıyor. Yaklaşık yirmi yıldır Kimtaş adına çalışan firma, çalışanlarına ve kullanılan kamyonları geliştirmeyi hedefliyor.

“Elektrikli kamyonları tercih etmek istedik”

Kimtaş firmasının taşeronu olarak ocak faaliyetlerinde bulunduklarını ifade eden Şatır Madencilik Yöneticisi İrfan Şatır, “Geçmişten bugüne gerçekleştirdiğimiz ocak çalışmalarında dizel kamyonlar ile taşımacılık ve nakliye süreci yapıyorduk. Dizel kamyonlar ile yeterli performansı göremediğimiz için işimizi kolaylaştıracağını düşündüğümüz yeni teknoloji elektrikli kamyonları tercih etmek istedik. Bu tercihimizi de %100 elektrikli damperli kaya kamyonu SANY SKT90E modelinden yana kullandık” dedi.

İrfan ŞATIR – Şatır Madencilik Yöneticisi

Elektrikli kamyonlar dizellerin yerini alıyor

SANY SKT90E elektrikli kaya kamyonlarının normal kamyonlara göre daha sağlam ve daha dayanıklı olmasıyla uzun süreli işlerde verimliliği artıklarını ifade eden İrfan Şatır, “Kamyonların elektrikli olmasının verdiği avantajla bakım süreleri ve bakım maliyetleri oldukça düşük seyrediyor. Kamyonlar elektrikli olmasından dolayı mazot tüketmiyor. Normal bir kamyonun günlük tüketimiyle elektrikli bir kamyonun sarfiyatı arasında ellide bir gibi bir fark meydana geliyor. SANY SKT90E, 18 ay gibi kısa bir sürede kendini amorti edebiliyor” ifadelerini kullandı.

“Bir elektrikli kamyon iki adet dizel kamyonun yerini alabiliyor”

Yeni elektrikli kamyon modelleriyle Şatır Madencilik’in işletme maliyetlerinde önemli bir avantaj elde ettiğini söyleyen SANY Türkiye Ege Bölge Müdürü Gökçe Orhun, “Mevcut çalışmalarda haftada bir kere tedbir şarjıyla işlemlerin devam ettiğini gördük. Bu da işletme maliyetlerinde ciddi bir tasarruf sağlıyor. Şu anda ocak alanında 2 adet SKT90E bulunsa da toplam 14 adet dizel kamyonu 6 adet elektrikli kamyon olarak güncelleyeceğiz. Bir elektrikli kamyon yaptığı çalışma ile iki adet dizel kamyonun yerini alabiliyor. Bir elektrikli kamyon güncel şarj maliyetiyle yaklaşık 650 liralık masrafla şarj edilebiliyor. SKT90E tam gün çalışmayı rahatlıkla tamamlıyor. Hatta eğimin yüksek olduğu yerlerde haftalık şarj da yeterli oluyor” açıklamalarını yaptı.

Gökçe ORHUN – SANY Türkiye Ege Bölge Müdürü
Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Liebherr, Intermat'ta akülü elektrikli tekerlekli yükleyiciyi gösterecek

SONRAKİ HABER

Kurt Kilian ile Deutz AG deneyimi, Çatalkaya Makina’ya aktarılıyor

BENZER HABERLER
Total
0
Share