İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
SON SAYIMIZ
Abonelik Formu
Abonelik Formu

XCMG’nin elektrikli maden kamyonları, Türkiye’ye doğru yola çıkıyor

Dünya çapında tanınan iş makineleri üreticilerinden XCMG, müşterilerine kapsamlı hizmet sunma konusundaki taahhüdünü güçlendiriyor. Bu çerçevede, XCMG’nin elektrikli araçlara yönelik stratejisi, Türkiye’de ENKA Pazarlama iş birliğiyle hayata geçiyor. Elektrikli maden kamyonlarında öncü bir rol üstlenecek olan XCMG, 2024 yılında Türkiye pazarına sunduğu ilk modeli olan XDR80TE ile dikkat çekecek. Off-road özelliklere sahip XDR80TE, 80 ton taşıma kapasitesiyle Türkiye’deki madencilik sektörüne çevre dostu ve yüksek performanslı bir taşıma çözümü sunmayı amaçlıyor.

Çin merkezli inşaat makineleri devi XCMG, müşterilerine benzersiz bir hizmet deneyimi sunmak üzere dünya genelinde etkileyici bir pazarlama ağı oluşturuyor. Şirket; 183 ülke ve bölgeyi kapsayan 2.000’den fazla servis terminali, 6.000’den fazla teknik uzman ve 5.000’den fazla pazarlama ve satış servis personeliyle entegre, yüksek verimli ve uygun hizmetler sunma misyonunu sürdürüyor. Bu küresel başarı hikayesinin bir parçası olarak XCMG, elektrikli araçlara yönelik geçiş sürecinde önemli bir adım atıyor. ENKA Pazarlama iş birliğiyle 2024 yılında Türkiye pazarına sunulacak olan XCMG’nin elektrikli maden kamyonları, Türkiye’deki madencilik sektörüne yönelik çözümler sunmayı amaçlayan birinci sınıf bir teknoloji sunmayı hedefliyor.

Gökhan BÜYÜKKANTARCIOĞLU – ENKA Pazarlama Türkiye Maden Satış Sorumlusu

“Her zaman liderliği hedefliyoruz”

XCMG’nin maden kamyonu modellerinin 2024 yılından itibaren Türkiye pazarına sunulacağını bildiren ENKA Pazarlama Türkiye Maden Satış Sorumlusu Gökhan Büyükkantarcıoğlu, “XCMG’nin elektrikli kamyonlarını, Türkiye pazarı ile 2024 yılında buluşturacağız. Müşterilerimizle buluşturacağımız ilk ürün; XDR80TE model kodlu, 80 ton taşıma kapasitesine sahip elektrikli maden kamyonumuz olacak. Off-road modelli aracımız ile özellikle madencilik sektörünü hedefliyoruz. Maden sektörü, uzun zamandır maden içi nakliye çözümlerinde daha iyi alternatifler arıyordu. Bu konuda maalesef alışıla gelen hafriyat kamyonlarının madenciliğe uyarlanması fikri dışında pek bir gelişme bulunmuyordu. Şu an sektörde kullanılan standart hafriyat kamyonları, büyüyen üretime paralel olarak artan ihtiyaçlara yeteri kadar karşılık veremiyor. Bu çözümler, madencilikte karşılaşılan zorlu ve tehlikeli şartlara da yapı ve tasarım olarak uygun değil. Kamyonlar madenciliğe uyarlandığı zaman kapasitelerinin üzerinde zorlandıkları için hem arıza riski artıyor hem de halihazırda tehlikeli olan işler daha da tehlikeli hale geliyor. ENKA Pazarlama olarak madencilik sektörünün Türkiye’de her gün değerini artırmasını, sektöre daha iyi nakliye çözümü sunmak adına bir fırsat ve gereklilik olarak görüyoruz. Türkiye’de kullanıcılarımızla buluşturduğumuz ürün ve hizmetlerimizde en yüksek kaliteyi koruyor ve bunun neticesinde her zaman liderliği hedefliyoruz” dedi.

İş makineleri sektöründe elektriğe geçişin artacağı öngörülüyor

Dünyada içten yanmalı motorların kullanım ömürlerinin; azalan petrol rezervleri ve artan yakıt maliyetleri noktasında uzun sürmeyeceğini dile getiren Gökhan Büyükkantarcıoğlu, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Petrol kaynaklı yakıta alternatif arayışı, son yıllarda küresel ısınma ve çevre sorunlarının etkisiyle hız kazandı. Günümüzde elektrik motorlu araçların hayatımıza hızlıca girdiğini görüyoruz. Otomotiv sektöründe başlayan bu yeni akım kendisini iş makinelerinde bir nebze geç gösterdi. Çünkü yakın zamana kadar elektrik depolama ve batarya teknolojileri, iş makinelerinin ihtiyaç duyduğu yüksek gücü sunmada yeterli değildi. Pil teknolojilerinin gelişmesiyle ve her geçen yıl satın alma maliyetlerinin azalmasıyla, iş makinelerinde elektriğe geçiş daha da hızlanacak. Tabii satın alma maliyetinin azalması dışında elektrikli araçların işletme ve bakım maliyetlerinin içten yanmalı motorlu araçlara göre çok daha düşük olduğunu da eklemek lazım” açıklamalarını yaptı.

Yüksek kapasiteli pil ömrü

Türkiye’ye getirmeye planlanan XCMG XDR80TE kamyon modelinin teknik özelliklerini ve kullanıcı için sağladığı avantajları detaylı olarak aktaran Gökhan Büyükkantarcıoğlu, “XDR80TE kamyonu her şeyden önce bir maden makinesi ve maden sektörüne; işletme maliyeti, güvenlik ve çevre hassasiyeti başlıkları altında birçok avantajı beraberinde getiriyor. Elektrik motorlu bir maden kamyonu dizel çözümlere göre yakıt maliyetinde; çalışma koşullarına bağlı olarak, 1/3’ten 1/6’ya varan oranda tasarruf sağlayabiliyor. Bu oran tabii ki elektrik ve dizel yakıt fiyatlarının değişimine göre artabilir. Sunacağınız modelimizde pil kapasitesinin Türkiye’deki maden sahalarının yol ve eğim şartlarının zorlayıcı olması durumunda bile makinenin en az bir vardiyayı çıkaracak şekilde olmasını amaçladık. XCMG XDR80TE kamyonunu, benzerlerinin çok üzerinde bir pil kapasitesi ile kullanıcılarımıza sunmayı planlıyoruz. Vardiyayı tamamlayan makinemizin şarj ihtiyacı olması durumunda ise bunu üretimden kayıp oluşturmayacak şekilde en fazla 1 saatte yapabilmesini mümkün kılacak olan çok yüksek kapasiteli bir şarj istasyonu ile sunacağız. Elektrik motorlu kamyonların dizel motorlu kamyonlara göre performansının yüzde 33 daha fazla olduğunu da düşünecek olursak, neticede çok daha yüksek kapasiteli pili ile bu makinemizi kullanan işletme; hedeflediği üretime ve fazlasına çok daha düşük maliyetlerle ve kayıpsız ulaşacak” ifadelerini kullandı.

XDR80TE’nin güvenlik standartlarını değiştireceğini düşünüyoruz”

XCMG XDR80TE kamyonun güvenlik konusunda açıklamalar yapan Gökhan Büyükkantarcıoğlu, “Güvenlik noktasında sektöre yepyeni standartlar getirecek olan XCMG XDR80TE’de yüklenen yükün miktarı, anlık olarak operatör ve yükleyici operatör ile paylaşılarak bir kantar ve bildirim paneliyle gösteriliyor. Bu sayede kullanıcı; aşırı ya da az yükleme neticesinde oluşabilecek zarar ve ziyandan kurtuluyor. Herhangi bir olumsuzluk anında tek düğme ile makinenin içinden ya da dışından makineyi durdurabiliyorsunuz. Yine herhangi bir tehlike anında bütün güç kesilse bile direksiyon kitlenmiyor ve operatör direksiyon hareketini hazır bekleyen yedek güç ile yapabiliyor. Makinenin bataryaları herhangi bir batarya kaynaklı olumsuzluk yaşanmaması için 24 saat boyunca gerektiğinde ısıtacak gerektiğinde ise soğutacak şekilde özel bir sistem ile ısı kontrolü altında tutuluyor. Bataryaların ıp68 sertifikalı olduğunu da belirtmek istiyorum. Makinenin kabini, rops ve fops özelliklerine sahip. Lastiklerinin iz düşümü yaklaşık 4 metre olduğu için bu makine standart kamyonlardan çok daha geniş bir alana basıyor ve kullanılan 18 inç iş makinesi lastikleri çok daha güvenli bir sürüş ve döküm sağlıyor. Ayrıca makine üzerinde XCMG’nin geliştirdiği fren performansını artıran özel bir sistem de bulunuyor, bu sayede XDR80TE, benzerlerinden yüzde 20’ye daha kısa fren mesafesi sunuyor. Biz bu modelimizin madencilikte aranan güvenlik standartlarını değiştireceğini düşünüyoruz” diye konuştu.

Güvenli operasyon, konforlu sürüş deneyimi

Karbon salınımının dünyadaki bütün ülkelerde çok sıkı takip edildiğini vurgulayan Büyükkantarcıoğlu, “Düşük salınım projelerinin uygun finansman araçları ile desteklendiğini, yüksek salınımın ise yeni kanunlar çerçevesinde vergilenerek hatta cezai yaptırma tabi tutularak engellenmeye çalışıldığını ve bu gelişmeleri her gün daha da sıcağı sıcağına hissedeceğiz. XCMG XDR80TE, bu noktada farklılığını ve avantajını bir kez de ortaya koyuyor. XDR80TE çok güvenli bir operasyon sunma dışında bunu operatörü için çok konforlu bir hale de getiriyor. Sektörün en üst segment hava süspansiyonlu sürücü koltuğunu bulunduran model, ön ve arka akslarda kullanılan pnömatik süspansiyonu sayesinde son derece sarsıntısız bir sürüş vaat ediyor. Ön, arka, yan ve kabin içi kameraları ile operatöre bütün operasyonu hakkında eş zamanlı hakimiyet sunuyor. Kullanılan kabin pozitif basınçlı ve iyi yalıtımlı olarak, ses ve toz izolasyonunda çok başarılı. XCMG otonom çözümler konusunda da yatırımlar. Ancak bu teknolojiyi ülkemize getirmeden önce otonomiye geçiş sürecini en kusursuz hale geldiğini düşündüğümüz ana kadar takipte kalacağız” diye belirtti.

“Elektriğe geçişin kaçınılmaz olduğunu düşünüyoruz”

Dizel muadiller ile karşılaştırıldığında elektrikli kamyonların, herhangi bir dezavantajı bulunuyor mu sorumuza yanıt veren Büyükkantarcıoğlu, “Bahsettiğimiz birçok avantajı olan bu elektrikli kamyonların tek dezavantajı şarj edilmeleri esnasında geçecek süre olabilir. Ancak daha önce de belirttiğim gibi biz XCMG XDR80TE’yi yüksek hızlı şarj istasyonu ile sunacağız ve bu süreyi bir saat ve altına indireceğiz. Elektrikli makinelerin revizyon maliyetleri çok daha düşük oluyor ancak belli bir süre sonra bataryalarının değişimi gerekiyor. Batarya değişim maliyeti bu makinelerin sunduğu işletme ve bakım maliyeti avantajlarının yanında çok düşük bir yerde kalıyor. Gelişen teknoloji ile artık 4.000 şarj döngüsünün üstüne çıktığını ve batarya fiyatlarının da her geçen gün düştüğünü düşünürsek bunu pek de olumsuz bir yan olarak görmeyebiliriz. Elektriğe geçişin kaçınılmaz olduğunu düşünüyoruz ve her geçen sene daha farklı ekipman ve makinelerde kullanılacağını planlıyoruz. Halihazırda elektrikli maden kamyonumuz XDR80TE, sektöre sunduğumuz tek elektrikli makinemiz değil. Hitachi marka 360 ve 560 ton büyük maden ekskavatörlerimiz, 280 ton taşıyan dev Hitachi madencilik kamyonlarımız ve ENKA Pazarlama olarak elektrik motoruna dizelden dönüşümünü yaptığımız 90 tonluk ve 5 tonluk Hitachi ekskavatörlerimiz bataryalı olmasa da kablo beslemeli elektrikli olarak Türkiye’de çalışıyor” sözlerini kaydetti.

ENKA Pazarlama, ekibi; servis ve bakım konusunda uzmanlaştırıyor

Servis ve bakım kolaylığının, iş makinesinde her zaman çok önemli olduğunu bildiren Gökhan Büyükkantarcıoğlu, “Makine üzerindeki parçaların yüzde 95 şantiye ortamında çıkarılabilir olması ve elektronik aksamın her parçasının bir diğerini sökmeden çıkarılabilir şekilde modüler tasarlanmış olması yapılacak olan servis müdahalesinin çok daha kısa sürmesini sağlıyor. Elektrik motorunun bakım ve revizyonu dizel motora göre çok daha düşük maliyetler ile yapılabiliyor. Tabii eğer elektrikli bir iş makinesi sunuyorsanız onun servis hizmetini de elektrik realitesine uygun ve hazırlıklı olarak verebilmeniz lazım. Bu noktada özel eğitimler vererek; servis personelimizi bu konuda ayrıştırmak ve uzmanlaştırmak için çalışıyoruz. Sadece eğitim ile de olan bir süreç değil bu, yeni teknolojiye müdahale edecek araç ve teknik gereci temin ediyor, servis hizmetlerimize kazandırıyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Üzmez Hafriyat, zorlu saha şartlarını SANY ile aşıyor

SONRAKİ HABER

Burcu Kökbuğur: “Sektörde kadın istihdamının kesinlikle desteklenmesi gerekiyor”

BENZER HABERLER
Devamını Oku

Avrasya Tüneli ne kadar güvenli ?

Son zamanlarda Türkiye’nin pek çok ilinde yaşanan felaketler akıllara çeşitli sorular getiriyor. Gözler Dünya’nın en kalabalık şehirleri arasında…
Total
0
Share