Kandıra – İzmit duble yol projesinde Kalyon İnşaat’ın taşeronu olarak yer alan Fatih Saltık A.Ş, zorlu projede Hitachi’nin 50 tonluk ekskavatörlerinin maksimum performansı ile çalışıyor. Yol projelerinde güçlü makinelere ihtiyaç duyan firma, önümüzdeki günlerde de Hitachi ZX530LCH-5A ile parkını güçlendirmeyi hedefliyor
Yaşanan kazalardan dolayı adı “Tehlikeli yol” olarak anılan Kandıra – İzmit yolunda duble yol çalışmaları başladı. Proje kapsamında ana yüklenici Kalyon İnşaat’ın taşeronluğunu üstlenen Fatih Saltık A.Ş, 40 kilometrelik duble yolun yapımında çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Makina Market olarak firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Saltık ile görüşerek, Fatih Saltık A.Ş’nin faaliyetleri ve bölge için önemli Kandıra – İzmit duble yol projesini konuştuk.
Başarılı projeler
Fatih Saltık A.Ş’nin 2013 yılında kurulduğunu ve bu zamana kadar birçok önemli projede yer aldığını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Saltık, “Melen Projesi ile çalışmalarımıza start verdik. 2016 yılında Devlet Su İşleri’ne ait Elmalı Barajı’nda 47 gün gibi kısa bir sürede 640 bin metreküp balçık temizliği yaptık. Bu projedeki başarımız sektörde adımızı duyurmamızı sağladı. Marmaray’ın Gebze – Halkalı hattındaki raylı sistemlerin yenilenmesini üstlendik. Kuzey Marmara Otoyolu ve Sabiha Gökçen’in yeni pist inşaatında da başarılı işlere imza attık. Bugüne kadar kamu ve özel sektördeki birçok önemli projede yer aldık. Şu anda da Kandıra – İzmit duble yol projesinde çalışmalarımızı yürütüyoruz” dedi ve projeyle ilgili şunları ekledi: “Kandıra – İzmit yolu, yaşanılan kazalardan dolayı bölgede tehlikeli yol olarak biliniyor. Bölge sakinleri, yıllardır bu yolun genişletilmesini bekliyordu. Bu alana duble yol yapılmasına karar verildi ve projenin ihalesi yapıldı. İhaleyi Kalyon İnşaat üstlendi. Fatih Saltık A.Ş olarak biz de bu projede Kalyon İnşaat’ın taşeronu olarak çalışmalarımıza başladık. Şu anda daha işin başındayız, projenin 4 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.”
Hitachi ZX490LCH’den yakıt ve performans memnuniyeti
40 kilometrelik zorlu duble yol projesinde Hitachi’nin 3 adet ekskavatörü ve 1 adet yükleyicisiyle çalıştıklarını aktaran Saltık, Hitachi makinelerinin gücü, performansı ve yakıtından memnun olduklarını ifade etti. Saltık, “Projede 3 adet Hitachi ZX490LCH serisi ekskavatör kullanıyoruz ve bu makinelerle tüm zorlu işlerin üstünden kolaylıkla geliyoruz. Operatörlerimiz kullanım konforu ve çalışma açısından makineden oldukça memnun. Makinenin performansı çok iyi olduğundan dolayı makineyi yüksek devirde kullanmamıza gerek kalmıyor. Hitachi ZX490LCH’nin gücü ve yakıt performansı tam bizim istediğimiz seviyelerde. Makine, çalıştığı alanlara göre saatte ortalama 29-31 litre arasında yakıt tüketiyor” ifadelerini kullandı.
Yol yapımında makine seçimi
Yol projelerinde silindirinden dozere, ekskavatörden kazıcı yükleyiciye kadar çeşitli iş makinelerine ihtiyaç duyulduğunu aktaran Fatih Saltık, projenin büyüklüğü veya geçeceği güzergaha göre kullanılan makinelerin değiştiğini söyledi ve konuşmasına şu şekilde devam etti: “Yol yapımının her noktasında farklı iş makineleri ile çalışmak durumundasınız. 30 tonluk makinelerle yol projelerinde işler yürümüyor, en az 50 tonluk makinelerle çalışmalısınız. Bu yüzden makinelerinizin gücü önemli. Yol inşaatları mart ayında başlayıp, kasım ayına kadar devam eder. Kış döneminde çok fazla çalışamazsınız. O yüzden martta başlayıp kasım ayına kadar maksimum performansla çalışmanız gerekiyor. Bu noktada da parkınızda yer alan iş makinesinin sayısı ve verimliliği büyük önem arz ediyor.”
Performans, yakıt ve servis…
Yol projelerinde kullanılan makinelerin işin yapılışını direkt olarak etkilendiğine de dikkat çeken Saltık, yanlış makine tercihinin hem zaman hem de ekonomik anlamda kullanıcılarını zor durumda bırakabileceğine değindi. Saltık, “Makine seçim kriterleri tüm firmalarda olduğu gibi Fatih Saltık A.Ş için de oldukça önemli. Makine seçiminde her şeyden önce performans, yakıt ve servis (Satış sonrası hizmetler) kriterlerine dikkat ediyoruz. Tabi hepimiz ticaretle uğraşıyoruz, bu nedenle makineyi satıp paraya çevireceğiniz zaman makinenin ikinci el değerine de bakıyoruz. Belirlediğimiz bu etkenler doğrultusunda tercihimizi yapıyoruz. Yanlış makine tercihleri hem zaman hem de ekonomik anlamda firmaları zor durumda bırakabiliyor. Yanlış tercih edilen bir makinenin arızalanması ve veya projeye gücünün yetmemesi, kullanıcının hem iş kaybı yaşamasına hem de mecburen yeni makine yatırımına yönelmesine neden oluyor. Örneğin; 60 tonluk bir makine ile yapmanız gereken bir işi 30 tonluk makine ile yapmaya çalıştığınızda makineyi fiziksel olarak yıpratırsınız. Makinenin koparmada gücü yetmez, o işi yapmak için makineye kırıcı takmak zorunda kalırsınız, bu da ekstraya maliyet çıkarır. Bu nedenle işe uygun doğru makine seçimi yapmak son derece önemli bir konu.”
“Enka Pazarlama bizi yarı yolda bırakmadı”
Makine yatırımında makinenin performansı ve markanın satış sonrası hizmetler desteğinin de önemli olduğunun altını çizen Saltık, “Makineyi kullandığımızda ilk olarak performansa bakıyoruz. Bir makine, kamyonu 3 dakikada yüklerse, 10 dakika da 3 kamyon yüklüyoruz. Eğer makine, kamyonu 4 dakikada yüklerse, 10 dakikada 2 kamyon yüklemiş oluyoruz. Bu yüzden marka tercihi yaparken doğru analizlerde bulunup, matematiğini iyi yaptıktan sonra yatırıma karar veriyoruz. Öte yandan arıza veya herhangi bir talep durumunda tercih ettiğimiz markanın teknik servisi talebimize ne kadar hızlı cevap veriyorsa bizim için o kadar iyi. Hızlı bir dönüşün yapılması iş kaybı yaşamamızın önüne geçiyor” dedi ve Enka Pazarlama’dan aldıkları satış sonrası hizmetler desteğiyle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: “Enka Pazarlama, satış sonrası hizmetler tarafında bizi hiçbir zaman yarı yolda bırakmadı. Ne zaman arasak telefonlarımıza cevap verildi ve işimiz en kısa sürede çözüme kavuşturuldu. Enka Pazarlama, 24 saat hizmet alabileceğimiz bir kurum. Enka’nın hizmetinden Hitachi’nin de makinelerinden memnun kaldığımız için yeni yatırımlarımızda Enka Pazarlama ile yolumuza devam edeceğiz. Yakın zamanda da Hitachi ZX530LCH-5A serisini parkımıza katarak makine ağımızı güçlendireceğiz.”