İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Hyundai, Hasel güvencesiyle yeniden pazarda

Hyundai İş Makinaları’nın Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Hasel İş Makinaları, markanın ekskavatör pazarındaki eski gücüne ulaşması ve daha fazla pazar payı elde etmesi için çalışmalara başladı. Öncelikle müşterilere hizmet verecek birimlerle ilgili hareket geçtiklerini belirten Hasel İş Makinaları Genel Müdürü Atilla Köksal, “Hyundai markasına ilgi duyan tüm kullanıcılara ulaşmak istiyoruz” dedi.

 

Dünyanın önemli iş makineleri markası arasında yer alan ve Türkiye’de uzun bir geçmişe sahip olan Hyundai, yaklaşık 2 yıl aranın ardından Hasel İş Makinaları ile yeniden pazara adım attı. İş ve istif makineleri alanında sahip olduğu tecrübe ve altyapı ile Hyundai markasını eski başarılarına kavuşturmayı hedefleyen Hasel İş Makinaları, distribütörlük anlaşmasının ardından Atilla Köksal liderliğinde çalışmalarına hızlı bir şekilde başladı. Makina Market olarak Hasel İş Makinaları Genel Müdürü Atilla Köksal ile bir araya gelerek, Hyundai distribütörlüğünü ve iş makineleri pazarını konuştuk.

 

Atilla Köksal – Hasel İş Makinaları Genel Müdürü

Son yıllarda iş makineleri pazarında daralma yaşanıyor. Bunun sonucunda birçok oyuncu sektörden çıkarken, Hasel İş Makinaları olarak önemli bir atak yaptınız ve Hyundai markasının distribütörlüğünü üstlendiniz. Bu sürecin nasıl geliştiğini öğrenebilir miyiz?

Aslında her kriz, bir yatırım fırsatı oluşturuyor. Bu noktada güçlü bir mali yapıya sahip olan Hasel İş Makinaları da zorlu süreçleri fırsat olarak değerlendiriyor. Bu kapsamda Hyundai markasının Türkiye için yeni bir distribütör arayışı içinde olduğunu biliyorduk. Marka, Türkiye’de yeni bir distribütör için araştırmalara başlamıştı. Hasel İş Makinaları olarak Hyundai ile görüşme sağladık. Karşılıklı yapılan görüşmelerin neticesinde Mayıs ayı itibariyle Hyundai ile distribütörlük anlaşması imzaladık. Distribütörlük için farklı adaylarda vardı ama Hyundai, iş ve istif makineleri alanındaki tecrübemizi, ülke geneline yaygın hizmet ağımızı, güçlü kadromuzu ve finansal gücümüzü ve en önemlisi motivasyonumuzu göz önünde bulundurarak bizi tercih ettiğini düşünüyoruz.

 

Hyundai iş makinesi kullanıcıları belirli bir süre muhatap bulamadı ama artık karşılarında Hasel gibi güçlü bir firma var. Bu konuyla ilgili neler söylemek istersiniz?

Hyundai marka iş makinesi kullanıcılarının artık karşılarında ciddi bir muhatap var. Makineye ilgi duyan tüm müşterilerimize ulaşmak istiyoruz. Müşterilerimiz, gün geçtikte Hasel İş Makinaları’nın hizmet kalitesini fark edecek. Linde tarafında verdiğimiz hizmetin bir benzerini iş makinesi tarafında da vermiş olacağız. Bu sebeple yalnızca Hyundai İş Makinaları’na odaklanmış tamamıyla ayrı bir ekip oluşturduk. Bu ekip şirketimizin Hyundai stratejilerini geliştirip, uygulayacak ve Hyundai markasını layık olduğu noktaya tekrar getirecektir.

 

Distribütörlük anlaşmasını imzaladıktan sonraki süreç nasıl gelişti? Çalışmalara ilk olarak nereden başladınız?

İlk iş olarak eski distribütörün servis ve yedek parça ağını korumaya çalıştık. Mevcut yedek parça ve servis bayilerinin tamamına yakınıyla yeniden anlaşma sağladık. Sizin de bahsettiğiniz gibi markanın temsili noktasında yaklaşık 2 yıllık bir boşluk yaşandı ama o süre boyunca mevcut bayiler görevlerine en iyi şekilde devam etmişler ve müşterilere sorunsuz hizmet sunmuşlar. Kendilerine burada sizlerin aracılıyla teşekkürlerimizi sunarım. Ardından yedek parça ve servis ağındaki eksiklikleri eksikleri tespit ettik. Sonrasında kendi kadrolarımızı oluşturmaya başladık. Netice itibariyle müşterilerimize hizmet verecek bütün birimlerimizi oluşturarak işimize başladık. Bundan sonraki aşamada mevcut bayii ağımızı temel baz teşkilat olacak şekilde koruyacağız ancak bazı uzak bölgelerde ve özellikle İstanbul ve Trakya bölgesinde yeni yapılanmalar planlamaktayız. Etkin servis ve yedek parça ağı oluşturmanın makine satışında temel başarı kriteri olduğuna inanmaktayız.

 

 

İlk etapta Hyundai’nin hangi ürünleri pazara sundunuz?

Hyundai’nin ekskavatör, loder ve mini ekskavatörlerini pazara sunduk. Bekoloder haricindeki tüm ürünler şu anda pazarda mevcut. Esas itibariyle Hyundai’nin amiral gemisi ekskavatörler. Ürün grubu içerisinde ikinci sırada loder ve mini yükleyiciler geliyor. Hyundai İş Makinaları’nın bekoloder hariç tüm ürün grubunu Türkiye’de satıyoruz. Beko Loder noktasında henüz çalışma aşamasındayız. Bildiğiniz üzere Türkiye Beko Loder pazarı gerek yerli üreticiler gerekse de iddialı ithal ürünler sebebiyle çok rekabetçi bir Pazar. Bu Beko Loder de adımlarımızı dikkatli atacağız.

 

2020 yılının ilk yarısını tamamladık, üçüncü çeyrekte seyrediyoruz. Bu süre zarfında pazarda neler yaptınız? Hyundai markası, pazarda Hasel ile nasıl şekillenecek?

2020 yılının ilk yarısı bizim için bir başlangıç oldu. Organizasyonumuzu oluşturma çalışmalarımızla tamamladık. Yılın ikinci yarısında da altyapı çalışmalarımıza devam ediyoruz. İlk parti makinelerimizi Haziran ayı sonunda getirdik ve satışlara başladık. İlk satışlarımızı hemen gerçekleştirdik. Açıkçası beklenilenin üzerinde bir ilgi ile karşılaştık. Bu ilginin devam edeceğine inanıyoruz. Hyundai, 25 senedir Türkiye pazarında yer alan bir marka. Dolayısıyla her iş makinesi kullanıcısı Hyundai markasıyla ilgili bir bilgiye sahip. Mühendislik olarak sağlam ve kaliteli bir marka olan Hyundai müşterilerini sürprizlerle yüz yüze bırakmıyor. Buna bağlı olarak Hyundai geçmiş dönemde ekskavatör pazarında yüzde 15-17 arasında pazar payına ulaşan ve ekskavatör tarafında her zaman ilk sıralarda yer alan bir marka olmuş. Hyundai, Hasel ile kısa vade de orta segment ekskavatör pazarında eski gücünü yakalamaya çalışacak, buna ilaveten orta vade de ise +30 ton ekskavatörler segmentinde pazarda daha önce elde etmediği pazar payını hedefleyecek ve tabii ki Loder pazarında da eski pozisyonunun daha fazlasını yakalayarak pazarın önemli bir oyuncu olmak için mücadelesini verecektir.

 

 

Satış sonrası hizmetler tarafındaki yapılanmanız nasıl olacak?

Sözlerimin başında da ifade ettiğim üzere çalışmalarımıza ilk olarak müşterilere hizmet verecek birimlerden başladık. Bu kapsamda satış sonrası hizmetler tarafında Türkiye genelinde mevcut servis ve yedek parça ağını koruduk. İstanbul dışında Türkiye’nin diğer bölgelerinde de anlaşma sağladığımız mevcut servis bayilerimiz müşterilerimize hizmetlerini sunacak. İstanbul’da ise yeni bir Merkez Servis ve Yedek parça deposu oluşturduk. Burayı sektör profesyonellerinden oluşan ciddi bir kadro ile destekledik. Sonrasında ise uzak bölgelerde yeni bir takım bayiiler ile servis ağımızı güçlendireceğiz. Öte yandan, özellikle pandemi döneminde servis ve yedek parça hizmetinin ne kadar önemli olduğu müşterilerimiz tarafından anlaşıldı. Hasel İş Makinaları olarak bu süreçte servis hizmeti noktasında herhangi bir ara verme ve iş yoğunluğu azaltma gibi bir aksiyon almadı tüm hizmetlerimiz pandemi döneminin öncesinde nasılsa pandemi döneminde de aynı şekilde devam etti.

 

Son olarak iş makineleri pazarının gidişatını nasıl değerlendiriyorsunuz?

2020 yılının sonunda pazardaki durum 2019 yılına göre bir miktar daha iyi olacağını düşünüyorum. Bireysel olarak alt segmentler farklılar gösterebilir ama toplamda bu yıl yüzde 15-20 civarında daha iyi bir pazar bekliyorum. Ülkenin genel büyüklüğünün getirdiği bir takım varsayımları göz önünde bulundurarak 2021 yılında da bu yıldan bir miktar daha iyi bir pazar olacağını tahmin ediyorum. İş makineleri pazarının eski günlerine 2023 yılından sonra geri döneceğini ön görüyorum.

 

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Makyol, Cat Advansys ile verimliliğini artırıyor

SONRAKİ HABER

Epiroc, iyiyi daha iyi hale getirmek için çalışıyor

BENZER HABERLER
Total
0
Share